Would You Sell Your Own Data—and What Would You Charge?(क्या आप अपना खुद का डेटा बेचेंगे—और आप क्या शुल्क लेंगे?)

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Will You Sell Your Own Data—And What Will You Charge?

 Most people value online privacy.  But if they can cut out the middlemen – Google, Facebook, and many others – and cash in on their own data, many say they will.



 You know companies are making a lot of money from your data.  So what if you could redeem it yourself?


 This was a question SimpleTexting posed to 1,000 Americans last June.  A large number of respondents were apprehensive about what happens to the information they exchange for discounts and services.  More than three-quarters expressed concern about how accessible their data is to businesses, and 72% believe that even companies that say they do not sell their information  Doing it, actually doing it.


 And yet, when asked if they would trade that data for cash that went straight to them, 62.6% of respondents said they would consider it.  Most of them would be willing to leave their email address (75.1%), full name (56.6%), and demographic information such as age or race (49.8%).


 It is often said that everything has a price – and when asked to name it, respondents averaged home address $1,040, property ownership status $965.60, family status $837.10, health  Status of $788.50, phone number at $580.30, full legal name  $516.10, full date of birth $297.50, purchase history $296, product consumption habits at $293.10, demographic information at $276.70 and hobbies at $175.70.






क्या आप अपना खुद का डेटा बेचेंगे—और आप क्या शुल्क लेंगे?
अधिकांश लोग ऑनलाइन गोपनीयता को महत्व देते हैं।  लेकिन अगर वे बिचौलियों को काट सकते हैं - Google, फेसबुक, और कई अन्य - और अपने स्वयं के डेटा को भुना सकते हैं, तो कई लोग कहते हैं कि वे करेंगे।
आप जानते हैं कि कंपनियां आपके डेटा से बहुत पैसा कमा रही हैं।  तो क्या हुआ अगर आप इसे स्वयं भुना सकते हैं?

 यह एक प्रश्न SimpleTexting ने पिछले जून में 1,000 अमेरिकियों के सामने रखा था।  उत्तरदाताओं की एक बड़ी संख्या इस बात को लेकर आशंकित थी कि छूट और सेवाओं के लिए उनके द्वारा आदान-प्रदान की जाने वाली जानकारी का क्या होता है।  तीन-चौथाई से अधिक ने इस बारे में चिंता व्यक्त की कि उनका डेटा व्यवसायों के लिए कितना सुलभ है, और 72% का मानना ​​​​है कि यहां तक ​​​​कि जो कंपनियां कहती हैं कि वे अपनी जानकारी नहीं बेच रही हैं, वास्तव में ऐसा कर रही हैं।

और फिर भी, जब उनसे पूछा गया कि क्या वे उस डेटा को नकदी के लिए व्यापार करेंगे जो सीधे उनके पास गया, तो 62.6% उत्तरदाताओं ने कहा कि वे इस पर विचार करेंगे।  उनमें से अधिकांश अपना ईमेल पता (75.1%), पूरा नाम (56.6%), और जनसांख्यिकीय जानकारी जैसे कि उम्र या जाति (49.8%) को छोड़ने को तैयार होंगे।

 यह अक्सर कहा जाता है कि हर चीज की एक कीमत होती है - और जब इसे नाम देने के लिए कहा जाता है, तो उत्तरदाताओं ने घर के पते को औसतन $ 1,040, संपत्ति के स्वामित्व की स्थिति $ 965.60, पारिवारिक स्थिति $ 837.10, स्वास्थ्य की स्थिति $ 788.50, फोन नंबर $ 580.30 पर, पूर्ण कानूनी नाम  $ 516.10, जन्म की पूरी तारीख $ 297.50, खरीदारी का इतिहास $ 296, उत्पाद की खपत की आदतें $ 293.10, जनसांख्यिकीय जानकारी $ 276.70 और शौक $ 175.70 पर।
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