In two languages English and Hindi
Ray-Ban teases the imminent launch of Facebook's smart glasses
Facebook CEO Mark Zuckerberg has been uploading videos that seem to have been recorded with glasses.
Get ready to see Facebook's first foray into smart glasses.
On Tuesday, Ray-Ban, the company's partner on the project, posted a Web page for the smart glasses indicating that more will be revealed on Thursday, September 9.
It appears that Facebook executives are teasing the product's imminent arrival. CEO Mark Zuckerberg and Vice President Andrew Bosworth have been uploading videos that appear to be recorded through smart glasses.
Videos are taken from first person perspective. You can also see that both Zuckerberg and Bosworth capture the footage without using hands. In one video, Bosworth Golf; In another video, Zuckerberg water skis and sails a boat.
However, the videos don't show much, like what the glasses look like. But at least, the specs seem capable of taking 1080p video.
A year ago, Facebook announced its plans to develop a pair of smart glasses for a 2021 release. To create them, the social network partnered with EssilorLuxottica SA, the French-Italian company that owns eyewear brands from Ray-Ban, Oakley, and Lenscrafters.
Last year, Facebook even gave employees a prototype called Project Area to gather data on how smart glasses might be used in real-world environments.
project area prototype
Google, Amazon, Snap, and others have been working on smart glasses for years. But the technology remains niche until now. One main constraint has been battery life, which tends to be pretty short on a specs product. The other is finding a major use for smart glasses at a time when smartphones have become handheld devices for everyday consumers.
We'll have to see if Facebook can offer something different. However, the company's long-term goal is to use glasses as a step forward for augmented reality devices that can overlay virtual effects in your field of vision.
In hindi language-
फेसबुक के सीईओ मार्क जुकरबर्ग ऐसे वीडियो अपलोड करते रहे हैं जो लगता है कि चश्मे से रिकॉर्ड किए गए हैं।
स्मार्ट चश्मे में फेसबुक का पहला प्रयास देखने के लिए तैयार हो जाइए।
मंगलवार को, प्रोजेक्ट पर कंपनी के पार्टनर रे-बैन ने स्मार्ट ग्लास के लिए एक वेब पेज पोस्ट किया जो संकेत देता है कि गुरुवार, 9 सितंबर को और अधिक खुलासा किया जाएगा।
ऐसा प्रतीत होता है कि फेसबुक के अधिकारी उत्पाद के आसन्न आगमन को चिढ़ा रहे हैं। सीईओ मार्क जुकरबर्ग और उपाध्यक्ष एंड्रयू बोसवर्थ ऐसे वीडियो अपलोड करते रहे हैं जो स्मार्ट चश्मे के माध्यम से रिकॉर्ड किए गए प्रतीत होते हैं।
वीडियो पहले व्यक्ति के नजरिए से लिए गए हैं। आप यह भी देख सकते हैं कि जुकरबर्ग और बोसवर्थ दोनों बिना हाथों का इस्तेमाल किए फुटेज को कैप्चर करते हैं। एक वीडियो में, बोसवर्थ गोल्फ़; एक अन्य वीडियो में, जुकरबर्ग पानी स्की करते हैं और नाव चलाते हैं।
हालाँकि, वीडियो बहुत कुछ नहीं दिखाते हैं, जैसे कि चश्मा कैसा दिखता है। लेकिन कम से कम, चश्मा 1080p वीडियो लेने में सक्षम लगता है।
एक साल पहले, फेसबुक ने 2021 की रिलीज के लिए स्मार्ट चश्मे की एक जोड़ी विकसित करने की अपनी योजना की घोषणा की। उन्हें बनाने के लिए, सोशल नेटवर्क ने EssilorLuxottica SA, फ्रांसीसी-इतालवी कंपनी के साथ भागीदारी की, जिसके पास रे-बैन, ओकले और लेंसक्राफ्टर्स के आईवियर ब्रांड हैं।
पिछले साल, फेसबुक ने वास्तविक दुनिया के वातावरण में स्मार्ट ग्लास का उपयोग कैसे किया जा सकता है, इस पर डेटा इकट्ठा करने के लिए कर्मचारियों को प्रोजेक्ट एरिया नामक एक प्रोटोटाइप भी दिया।
प्रोजेक्ट एरिया प्रोटोटाइप
Google, अमेज़ॅन, स्नैप, और अन्य वर्षों से स्मार्ट चश्मे पर काम कर रहे हैं। लेकिन तकनीक अब तक आला बनी हुई है। एक मुख्य बाधा बैटरी लाइफ रही है, जो कि चश्मे के उत्पाद पर काफी कम होती है। दूसरा स्मार्ट ग्लास के लिए एक प्रमुख उपयोग ढूंढ रहा है जब स्मार्टफोन रोजमर्रा के उपभोक्ताओं के लिए हैंडहेल्ड डिवाइस बन गए हैं।
हमें देखना होगा कि क्या फेसबुक कुछ अलग पेश कर सकता है। हालांकि, कंपनी का दीर्घकालिक लक्ष्य संवर्धित वास्तविकता वाले उपकरणों के लिए चश्मे का उपयोग एक कदम के रूप में करना है, जो आपकी दृष्टि के क्षेत्र में आभासी प्रभावों को ओवरले कर सकता है।